စိန္ေဗဒါ၏ အမည္ရင္းမွာ ကိုေမာင္ကေလး ျဖစ္သည္။ သူသည္ ဆိုင္းဆရာႀကီးဆရာေဖႏွင့္ နန္းတြင္းသူ ေဒၚမမေလးတို႔၏သားျဖစ္ၿပီး သီေပါမင္း ပါေတာ္မူခါနီး သံုးႏွစ္အလို ၁၂၄၄ ခုႏွစ္တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕၌ ဖြားျမင္ခဲ႔သည္။ ဖခင္မွာ သီေပါမင္း၏ အထူးေျမွာက္စားျခင္းခံရေသာ ဆိုင္းဆရာႀကီး ျဖစ္သည္။ ၄င္းအား သိုင္းအလံေလးခ်က္၊ 'ဘြဲ႕ျဖဴ' စိန္ဆိုင္းဝိုင္းတစ္စံုႏွင့္ ဆိုင္းဝိုင္းအထက္ တြင္ တပ္ဆင္ရန္ ဖန္ပဒိုင္းမ်ားကို ခ်ီးျမွင့္ခဲ႔သည္။ ထို႔အျပင္ ေနမ်ိဳးေက်ာ္ေခါင္ဘြဲ႕ေပးအပ္၍ ပလိပ္ၿမိဳ႕အနီးရွိ ဆီဆံုရြာကို စားေစခဲ႔၏။ မႏၲေလးတြင္ ေနထိုင္ရန္လည္း ေျမေနရာ ေပးခဲ႔၏။
ကိုေမာင္ကေလးသည္ ဂီတဘက္၌ ပါရမီဓာတ္ခံရွိသူျဖစ္သျဖင့္ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝကပင္ ၁၂ လံုးဒိုးေခၚ နရီကို တီးႏိုင္စြမ္း ရွိသည္။ သူသည္ ဖခင္ထံ၌သာမက ဆရာေပ၊ ဦးေက်ာ္ဇံ အစရွိေသာ ဆိုင္းဆရာႀကီးမ်ားထံ၌ ဆိုင္းပညာကို သင္ၾကားခဲ႔၏။ ၁၆ ႏွစ္သားအရြယ္ေလာက္တြင္ ဆိုင္းေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာခဲ႔သည္။
သူသည္ မၾကာခင္မွာပင္္ ရန္ကုန္သို႔ ဆင္းလာကာ ဘုရားဒကာႀကီး၊ ဇာတ္ဆရာဦးဖိုးစိန္ ျဖစ္လာ မည့္ ကိုဘိုးစိန္ႏွင့္ တြဲဖက္မိေလ၏။ သူ ဆိုင္းတီးလွ်င္ ကိုဘိုးစိန္က ဆိုင္းမင္းသားလုပ္၍ ကေလရာ ပရိသတ္မ်ား လြန္စြာမွ ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကေလသည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးမွာ သက္တူရြယ္မွ်ျဖစ္ၿပီး လြန္စြာမွ တြဲဖက္ညီလွ သည္။ ၎တို႔ႏွစ္ဦးတြဲ၍ကေလ႔ရွိသည္မွာ 'စူဠသမ႓ာဝ-မဟာသမ႓ာဝ'ဇာတ္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုဇာတ္ ကေလ တိုင္း ကိုေမာင္ကေလးက ပတ္သြားေခၚ လက္ကြက္စိပ္စိပ္တီးရင္း.....
"ေဗဒါ...ေဗဒါ...နင့္ဘူးကို ဘယ္သူခ်ဲ႕တယ္...ေျပာဟဲ႔ေဗဒါ...မိေဗဒါ"
အစခ်ီေသာ သီခ်င္းကိုတီးရသည္။ သူ႔လက္သံကို ရန္ကုန္လူထုပရိသတ္အေပါင္းက မ်ားစြာမွ ႏွစ္သက္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔နာမည္ေရွ႕၌ "ေဗဒါေမာင္ကေလး" ဟူ၍ ဝိၿဂိဳဟ္ျပဳေခၚေဝၚၾက ကုန္၏။ ကိုေမာင္ကေလး မႏၲေလးသို႔ ျပန္သြားေသာအခါ ၎၏သတင္းမွာ ပို၍ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေလသည္။ မႏၲေလးလူထုပရိသတ္အေပါင္းက စိန္ဆိုင္းအမႈထမ္းျဖစ္ေသာ ဆရာေဖ၏သားျဖစ္ေနသည္ကို အစြဲျပဳ၍ 'ေဗဒါ'ေရွ႕တြင္ 'စိန္' တစ္လံုးကို ထပ္မံျဖည့္စြက္ကာ ခ်ီးက်ဴးမွည့္ေခၚၾကေလသည္။ ထိုမွအစျပဳ၍ 'စိန္ေဗဒါ' ျဖစ္လာကာ ကိုေမာင္ကေလးအမည္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားေလ၏။
(ရြာစားႀကီးစိန္ေဗဒါသည္ ေခတၲေနထိုင္ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေရႊေတာင္တန္းလမ္း၊ အိမ္အမွတ္ ၅၂- ၌ ၁၃၀၄ ခု၊ ေတာ္သလင္းလဆုတ္ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္ခဲ႔သည္။)
နႏၵာမိုးၾကယ္(သိမွတ္ဖြယ္ရာ ျမန္မာ႔လိွ်ဳ႕ဝွက္ခ်က္ ၁၀၀)
No comments:
Post a Comment